ויטמין D חיוני עבור בניית עצמות חזקות ובריאות.
מחקרים מראים את יעילותו בהפחתת כאבי גב ובמניעת אוסטיאופורוזיס.
ויטמין D חיוני עבור שמירה של רמת סידן מומלצת בגוף המשפיעה על בריאות העצמות והשיניים.

ויטמין D מצוי במזונות שונים, דגים, כבד, בשר עגל, וחלמון ביצה.
לאחרונה אף יצרניות מוצרי החלב החלו להעשיר את מוצרי החלב בוויטמין D,אך אחת מהדרכים והטובה ביותר להשגת ויטמין D היא באמצעות חשיפה לקרני אולטרה סגול (UVB) של השמש, לכן ויטמין D מכונה גם כ"ויטמין השמש", מכיוון שהוא מיוצר בגוף בעת חשיפה לשמש.
לויטמין זה השפעה על כאבי גב כרוניים, כאבי שרירים ועוד.

המחקרים הללו הראו שאנשים אשר לא נחשפו תקופה ממושכת לשמש ואנשים בעלי עור כהה, סבלו מחוסר בויטמין D אשר הוביל לחולשה ולתופעות שונות של מחלת רככת עצמות אצל ילדים ואף לפגיעה בהתפתחות, ובקרב מבוגרים גרם מחסור בויטמין לתופעות מחלה הנקראת אוסטאומלציה, המתבטאת בכאבי גב, גפיים, אגן וכן בשברים.

במחקרים שנערכו בקרב אוכלוסייה הסובלת ממחסור בויטמין D, מספר רב מהנבדקים סבלו מכאבי שרירים, כאבי גב, ומחלות הקשורות בעצמות השלד כגון פריצות דיסק וכן הלאה.
אותם נבדקים קיבלו תוכנית השלמה למחסור בויטמין ולאחר 3 חודשים אכן הבחינו בהקלה בכאבים. (בהנחה שעדיין לא נגרם נזק של פריצת דיסק או פגיעה בעצמות).

לסיכום, הכמות הנדרשת של צריכת ויטמין D היא קטנה,ובדרך-כלל מסופקת על ידי תזונה מאוזנת וחשיפה יומיומית לאור השמש.

דהיינו, עבור בריאות וחוזק עצמות הגוף ומניעת כאבי גב ושרירים וכן למניעת אוסטיאופורוזיס בעתיד מומלץ לעקוב מעת לעת אחר רמת הויטמין בגופינו ע"י בדיקת דם פשוטה וכך נוכל למנוע כאבים מיותרים שעלולים להופיע בעתיד עקב מחסור בויטמין D.

VN:F [1.9.16_1159]
Rating: 3.8/5 (5 votes cast)
VN:F [1.9.16_1159]
Rating: +3 (from 3 votes)

כאבי גב וויטמין D, 3.8 out of 5 based on 5 ratings

תגים: , , , ,